Obserwatorzy

czwartek, 29 listopada 2012

The flower of death...

Lilie... To jedne z moich ulubionych kwiatów. Delikatne, lekkie, pięknie pachnące.. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że kwiaty te są podobno symbolem... śmierci. No, cóż za dziwny zbieg okoliczności ;)

Ale z drugiej strony :
 "Starożytni Grecy wierzyli, że lilia powstała z kropel mleka, które uroniła bogini Hera. Nazywali ją leirion, od przymiotnika leiros (delikatny, cienki, wrażliwy). Przypisywane są jej nawet magiczne właściwości. Od niepamiętnych czasów lilia symbolizuje chwałę, królewskość i majestat.
 Niezwykły kształt kwiatów lilii znalazł swoje stałe miejsce w sztuce ludowej jako motyw zdobniczy czy symbolice chrześcijańskiej - jako oznaka czystości i niewinności. Stanowi też wzór heraldyczny (na herbach)." 

Źródło : http://www.zgapa.pl/zgapedia/Lilia_(botanika).html

A oto moja, dla odmiany cytrynowa lilia :

I jak zwykle filmik instruktażowy :

Jak Wam się podoba ?

8 komentarzy:

  1. fajnie ci wyszła. tak przy okazji ja tez uwielbiam lilie : D obserwuje i licze na to samo :)
    http://kol-stylizacje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz talent ;) też tak bym chciała... nie mam cierpliwości do tego xD
    Zapraszam do mnie:
    http://everyinlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Trzeba w sobie odnaleźć tę cierpliwość. To nie jest takie trudne ^^

      Świetny blog ♥

      Usuń
  3. Cześć. :) Bardzo ciekawy blog. Ta lilia jest śliczna!
    Zapraszam do mnie :) www.cllevert.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. świetnie prowadzony blog ;)
    ciekawa ta lilia ;>
    pozdrawiam ;>

    http://foreveryoung-b.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne kwiaty, to również jedne z moich ulubionych ;)

    obserwuję i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy wchodziłam na ten blog pomyślałam sobie "O Boże.. Tylko marnuje czas zamiast uczyć się na biologię". Po przeczytaniu kilku notek zmieniłam jednak zdanie :D Całkiem fajny miałaś pomysł:P Przyjemnie się to czyta :) Masz prawdziwy talent do zdjęć, więc mam nadzieję, że jeszcze sporo ich tutaj dodasz :P Trylogia Dary Anioła ? Uwielbiam ! :D I już się nie mogę doczekać filmu :p Na origami i te sprawy nie mam czasu, ale i tak fajnie xd
    // mila 445

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz ♥ Liczę, że jeszcze nie raz odwiedzisz mojego bloga i polecisz go znajomym.